Monday, July 7, 2008

偷懒。。?

通常我每天七点多到医院,然后都会呆上整个上午,吃过了午餐再回医院走一圈,有时还会呆到下午三四点,才拖着‘疲累’的身体开车回家。
我有遇到几位IMU的朋友都说我好勤劳,好‘bia’!!其实我自己知道自己的料,我对许多医学知识一知半解,不是忘得一干二净,就是根本没听过。。。。和他们比较,我觉得自己好渺小,必须靠边站了。。
曾经很疑惑,到底我学了四年的知识到哪里去了?或许是国度风情不一样吧,临床的时候那些所学的东西好像都一文不值了。。。天啊!!!!
今天终于狐狸尾巴跑出来了。。十一点多便溜走了。。。。
跑回家后,也没读书,就一直打扫家里。。。洗洗车。。。听听歌。。。上网一下。。。整个下午就这样过了
说我偷懒。。。。偶尔一次不用紧吧,今天突然感觉很想休息。。。。把那些烦恼抛到九霄云外~
以后做医生就不能了 :P

4 comments:

YY Ong LTR! said...

haha.. good to relax for a while la.. no need so pia for elective. everybody also feels the same. Why make yourself so guilty......

Kiwi-Bird said...

Don't stress ba! Do something you like, everyday fan fan fan will get mad one =)

sine nomine said...

yaya..agreed :)

Anonymous said...

I feel that foreign medical students have a less stressful clinical training compared to Malaysian medic students.
It is normal for you to have the culture shock :-)
You will get used to it de la